×
Fogyás

A tartósfogyás nem tündérmese

A bikini szezonnak ugyan már vége, de most kezdődik az újabb diéta hullám. A legtöbben ilyenkor turbó diétákhoz nyúlnak, amelyek egyáltalán nem ajánlottak. A turbó diéták eredménye a jojó effektus, amely a testsúly leadásának és a kilók visszatérésének a többszöri váltakozását jelenti. Valódi és tartós eredményeket csak is életmódváltással, rendszeres mozgással és tudatos étkezéssel érhetünk el. Valószínűleg ezt már nagyon sok forrásból hallottad, de hidd el, hogy e nélkül nem lehet sikereket elérni. Ahhoz, hogy a diétát sikeres legyen ismerned, kell a szervezetted működését. A túlsúly mögött az elraktározott zsír áll. A zsírégetésnek egyetlen szabálya van, hogy ami kényelmes, az nem működőképes.

Amikor elhagyod a komfort zónádat és leszámolsz a kényelemmel, akkor fog elkezdődni életed új szakasza.

A tartós fogyás nem álom többé

Ahhoz, hogy megértsük a zsírégetés folyamatát, előbb meg kell ismernünk a szervezetünk működését. Először is tudomásul kell vennünk egy fontos tényt, hogy a testünk nem akar zsírt égetni. Az igazat megvallva a testünk a zsírhoz fog utoljára hozzányúlni, ha arról van szó, hogy szervezetünk nem jut elég tápanyaghoz. Ezért felesleges az éheztetés, mert lehet súlyveszteség lesz az eredménye, de a zsírpárnák nem fognak eltűnni. Annak, hogy kevesebbet fog mutatni a mérleg leginkább az izomveszteségnek lesz köszönhető, de a zsír miatt nem lesz esztétikus az eredmény. Láthatjuk, hogy a zsír igazán makacsul ragaszkodik, ezért biztos, hogy ha ki akarjuk rakni a kényelmes kis fészkéből, akkor nagy erőfeszítéseket kell tennünk.

Mégis hogyan szabaduljunk meg attól, ami ennyire ragaszkodik hozzánk?

Elsősorban rá kell kényszeríteni a szervezetünket, hogy a zsír raktárjainkat használja fel az energia utánpótlásra és ne az izmainkat áldozza be a fogyás oltárán. Ez kalóriadeficittel (kalóriaszámolás), illetve a különböző tápanyagok megfelelő arányban való fogyasztásával tudjuk elérni. A hatékony zsírégetés 70% diétából és 30% testmozgásból tevődik össze. Emellett a fogyás csak is akkor lesz esztétikailag igazán előnyös, ha megőrizzük az izmainkat, illetve növeljük azokat. Az izmaink megerősítése nagy részben járul hozzá ahhoz, hogy a szervezetünkre rákényszerítsük a zsírégetésre.

hatékony zsírégető mozgásformák

Léteznek hatékony zsírégető mozgásformák

A legjobb zsírégető mozgásforma az aerob, illetve intervallumedzések. A zsírégető edzéseknél a nagy intenzitás, ami a kulcsfogalom. Az aerob, illetve intervallumedzések erre a legalkalmasabbak. Az aerob edzéseket kevésbé szokták szeretni az emberek (pl. séta vagy biciklizés hegymenetben), mert egyszerűen unalmassá válnak. Ezzel szemben az intervallumedzések igazán izgalmasok, és változatosak tudnak lenni. Az intervallumedzés lényege, hogy a nagy intenzitású mozgást rövid pihenő idő kövesse Pl. Két perc sprint és egy perc séta, vagy két perc ugráló kötelezés és egy perc jogging.

Amennyiben a diéta és a zsírégető tornák során egy kis extra motivációra vágysz, akkor tekerd fel a FitRadio valamelyik csatornájának a hangeröjét! Mozgásra fel, mert az álomalak nem maradhat csak álom!