×
hizlaló finomságok

Hizlaló finomságok

Úgy gondolod, hogy mindent jól csinálsz, hiszen müzlivel indítod a napod, ebédre barna rizst választasz köretnek, délután csak egy kis aszalt gyümölcsöt csipegetsz, este pedig jöhet a joghurt, vagy egy saláta finom öntettel. Egészségesen élsz, de mégis többet mutat a mérleg az életmódváltás óta? Vagy egy tippünk, hogy miért...

Az egészséges táplálkozás alapja a mértékletesség, ami különösen a diéta alatt fontos. Természetesen a hangsúly azon van, hogy minőségi tápanyagokkal töltsük fel a szervezetünket, de nem mindegy mekkora mennyiségben visszük be azokat. Tudjuk, hogy olykor a jóból is megárt a sok, és ez különösön jellemző az egészséges ételekre is. Cikkünkben bemutatunk nektek néhány egészséges, de nagy mennyiségbe hizlaló ételt.

reggeliző pelyhek

1. Aszalt gyümölcsök

Vajon mi lehet igazán hizlaló a gyümölcsökben? A válasz egyszerű: a cukor. A folyamatos viták a szakértők körében a gyümölcsökről talán soha nem fog véget érni. Sokan azt mondják, hogy szigorú diéta mellett a nyers gyümölcsök fogyasztását is hagyjuk el. Mások úgy tartják, hogy csak a délelőtti órákban fogyasszunk gyümölcsöt. Egy biztos, hogy a gyümölcsök aszalt verziójában 34 grammal több cukor van, mint egy adag M&M's cukorkában. Ez nem hangzik túl jól, igaz? A szakértői vitákkal ellentétben még mindig jobb választás a nyers gyümölcsök fogyasztása, mint az aszalt formájuk.

reggeliző pelyhek

2. Reggeliző pelyhek, müzli szeletek

A boltok polcain végtelen mennyiségű reggeliző pehely, és müzli szelet kacsingat ránk, és hívogat minket. A jól hangzó reklámok és a kiváló marketing ellenére nem sorolhatok az egészséges táplálkozás alappillérei közé. Természetesen vannak kivételek, ezért érdemes alaposan megnézni az összetevők listáját. Különösen óvakodni kell azoktól a termékektől, amelyek hozzáadott cukrot és mogyorót, vagy más magvakat tartalmaznak.

3. Avokádó

Az avokádó mindenki kedvence, mert tele van értékes tápanyagokkal és krémes, semleges íze mindenkit rabul ejt. Finom szószok, vagy nyersen saláta is készülhet belőle. Az avokádó tele van telítetlen zsírsavakkal, amelyek valóban hasznosnak a szervezet számára, azonban nagy mennyiségben felesleges kalóriákat viszünk be. Naponta egy darab avokádó fogyasztása ajánlott!

4. Mogyorófélék, mogyoróvaj

Szintén kiváló zsírforrásként szolgálnak, ráadásul néhány félének még a fehérjetartalma is magas (pl. mandula). Azonban a mogyorófélék tartalmazzák az egészséges tápanyagok közül a legtöbb kalóriát. 100 grammban 7-800 kalória is lehet, amit kevés étel múl felül, a csokoládé sem tartalmaz ekkora térfogatban, ennyi energiát. A mogyoróvaj vásárlásnál különösen körültekintőnek kell lenni, mert sok élelmiszergyártó nem kívánt adalékanyagokkal turbózza fel. Mindenképpen a 100%-ban tiszta mogyoróvajat válasszuk és naponta pár szem mogyorófélét fogyasszunk!

5. Teljes kiőrlésű péksütemények

Egy időben ehetjük a kedvenc kakaós csigánkat, amely még egészséges is? Ez igazán jól hangzik, de sajnos nem kivitelezhető. Ezek a péksütemények valóban teljes kiőrlésű lisztből készülnek, amelyek magasabb rosttartalmuk miatt lassabb felszívódást biztosítanak és értékesebb bel tartalommal rendelkeznek. Azonban szénhidrát tartalmuk ugyanolyan magas, mint a fehér lisztből készített társaié. Ha valóban, valamilyen édességre vágysz, akkor inkább készítsd el magad. Egy cukormentes túrótorta igazán üdítő lehet, és jól beilleszthető a diétába is.

6. Tészta

Akkor is, ha durum, tönköly vagy teljes kiőrlésű. Nyilván ez utóbbi némileg jobb, a magasabb rosttartalom miatt, de ettől még jelentős mennyiségű szénhidrát és kalória van benne és gyors felszívódású szénhidrát. Egy adag tésztában simán van 60 gramm szénhidrát és kb. 350 kalória, ezért jelentős energiát ad. Nem véletlenül fogyasztják az élsportolók, persze ők napi két edzés, sok kilométer futás mellett.

A diéta és az egészséges táplálkozás függ az elérni kívánt céltól. Ha valaki versenyre készül, vagy fogyni szeretne, esetleg a súlymegtartást érdekében diétázik, akkor teljesen más étrend összeállítását igénylik. Mindenképpen érdemes ez esetben szakemberhez fordulni, hogy céljainkat eredményes és rövid határidőn belül elérhessük.